iPhone 12 Pro Anmeldelse

I år får Apple fans verden over mange flere valgmuligheder. Flere end de nogensinde har haf før, når den nye model skal købes. Vi har kigget på iPhone 12 og iPhone 12 Pro Max samt iPhone 12 Mini, men her dykker vi nærmere de populære iPhone 12 Pro.

iphone 12 pro anmeldelse
iPhone 12 Pro

Foruden at have dobbelt lagerplads, en ramme af rustfrit stål og forskellige farver at vælge imellem, handler opgraderingen fra iPhone 12 til iPhone 12 Pro mest om selve kameraet, da det er her, fokus har været på fra Apples side. Det har et stort tele-kamera med 2x optisk zoom, en LiDAR-scanner til AR-applikationer og fokus ved svagt lys, og det kan tage portrætbilleder med nattilstand. Det er dog ikke mange opgraderinger på kameraet, hvis vi sammenligner med tidligere modeller og opgraderings-modeller, så hvis du ikke absolut mangler disse funktioner på kameraet, kan du sagtens nøjes med en iPhone 12.

I det mindste sammenlignet med iPhone 11 Pro er listen over nye funktioner længere. Der er en hurtigere processor, 5G-forbindelse, en større skærm med bedre splintresistens, nattilstand til UW-kameraet, Dolby Vision-videooptagelse, MagSafe-support og den nye LiDAR.

Dog er det vigtigste nok deres opgradering af designet, hvor der med iPhone 12-serien kommer et helt nyt design, som vi kan glæde os over. Det får straks de ældre modeller til a se meget gamle ud, og det får denne nye 12-serie til at shine.

I følge forventningerne til denne iPhone serie, skulle iPhone 12 have haft den nye 120Hz ProMotion-skærm, men det blev desværre ikke sådan. I følge rygterne måtte Apple vælge mellem 5G og HRR OLED, og her var det altså 5G, der vandt kampen. Selvom mobilen kører fint og hurtigt, kunne det have været lækkert med en ny og lækker skærm også. Men det må vi nok vente lidt med.

Vil du have en mindre iPhone, så læs mere om iPhone SE 2020 her.

Hvis du virkelig er på udkig efter ændringer på selve hardwaren, får du nok mere ud af at kigge nærmere på iPhone 12 Pro Max, da der altså bare ikke er den store forskel på hardwaren på iPhone 12 og iPhone 12 Pro. Du får bl.a. ikke den nye 12MP-sensor med flere pixels og sensor-shift-stabilisering uden at vælge en 12 Pro Max. Apple kunne godt have lavet det samme med iPhone 12 Pro modellen, da den trods alt stadig er dyrere end iPhone 12. Men sådan blev det ikke, og det fjerner noget af kærligheden for iPhone 12 Pro sammenlignet med 12 Pro Max.

Du skal være opmærksom på, at du heller ikke med iPhone 12 Pro får oplader eller hovedtelefoner med i kassen, når du køber mobilen, selvom den ligger højt på prisskalaen. Det er stadig noget, du skal købe ved siden af.

Når du åbner kassen, finder du kun selve mobilen og et USB-C / lynkabel. Hverken oplader eller høretelefoner følger med, da Apple regner med, at du allerede har dette, eller at du køber dem seperat. Der kommer oså en SIM-udstødnings pind samt et Apple logo klistermærke, hvis du nu skulle stå og mangle flere.